واگذاری (Delegation)

به ازای هر ۳ یا ۴ نفری که به شما گزارش می‌دهند، ۳۰ تا ۴۰ درصد از زمان تولید خود کم کنید!

این توصیه‌ای است که به رهبرانی داده می‌شود که خود درگیر کار تولید نیز هستند. مثلا Lead Artist که خود مدل‌سازی سه بعدی نیز انجام بدهد و یا Lead Programmer که خود مشغول برنامه نویسی نیز باشد. اگر در تیم شما ۴ نفر دیگه نیز وجود دارند و شما نقش رهبری دارید، حداکثر خوب است که ۶۰ درصد زمان خود را به کارای تولید بپردازید و بقیه آن را حتما به نیازهای تیم و افراد درون تیم خود بدهید.

معمولا حداکثر اندازه تیم یک رهبر در حدود ۷ نفر است، در این شرایط آن شخص ۳۰ درصد زمان خودش رو به کارهای تولیدی می‌پردازد و بقیه زمان صرف بررسی کار اعضای تیم و بررسی نیازهای آن‌ها می‌شود. اگر اندازه تیم بیشتر از این عدد باشد معمولا کار رهبری سخت می‌شود زیرا زمان لازم برای بهبود وضعیت افراد تیم ممکن است وجود نداشته باشد. در آن شرایط حتما خوب خواهد بود که ساختار تیم تغییر کند و رهبران میانی تعریف شوند.

در همین راستا یکی از سخت‌ترین چالش‌های رهبری واگذاری کار به اعضای تیم است. به عنوان مثال رهبر تیم طراحی بازی باید کارهای زیادی را به اعضای تیمش واگذار کند که به احتمال زیاد خود از همه آن‌ها بهتر می‌تواند انجام دهد، این لازمه تقویت تیم و پروژه است و در کوتاه مدت ممکن است به کار لطمه بزند ولی در بلندمدت نتیجه خواهد داد. عدم مدیریت صحیح این موضوع باعث می‌شود که Lead Designer بخواهد عمده کارها را خود انجام دهد و بر اساس نیاز ذکر شده در بالا زمان کمی را برای رسیدگی به مشکلات افراد تیم خواهد داشت و در نهایت رهبر موفقی نخواهد بود.

مشکل واگذاری (Delegation) در رهبری جدی است.

گاهی اوقات نیز شاید مشکل این باشد که اساسا شخص اشتباهی را برای رهبری انتخاب کرده‌ایم. شاید بهترین برنامه نویس تیم ما لزوما نباید Lead Programmer در تیم باشد.

این نوشته در استراتژی, رهبری, کار تیمی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخ دهید