تصمیم‌گیری

انعطاف یکی از مهمترین ویژگی‌های افراد در هر تیمی و بخصوص رهبران تیم‌ است. ما همواره در شرایطی پر ریسک قرار داریم و این به معنی آن است که امکان داشتن اطلاعات کامل و دقیق برای تصمیم‌گیری همیشه در اختیار ما نیست. در این شرایط باید تصمیم‌گیری کرد و خیلی اوقات بعد از گذشت چند روز متوجه می‌شویم که تصمیم‌گیری اشتباه بوده است. آیا باید بر تصمیم خود باقی بمانیم؟ آیا باید آن را عضو کنیم؟ آیا باید در ابتدا به اندازه‌ای اطلاعات کسب کنیم که تصمیم اشتباه نگیریم؟

در این مقاله George Ambler این مساله خیلی مهم را مورد بررسی قرار می‌دهد. نظر او این است که رهبران خردمند قاطعانه تصمیم می‌گیرند ولی خیلی انعطاف هم دارند و در هر جایی که لازم باشد نظر خود را تغییر می‌دهند و از این موضوع ترسی ندارند.

http://www.georgeambler.com/wise-leaders-keep-strong-opinions-weakly-held/

در واقع قاطعیت بسیار خوب است ولی قطعیت خوب نیست. این یعنی باید سریع و بدون شک در زمان لازم بتوانیم تصمیم بگیریم ولی هیچ گاه نباید مطمین باشیم که تصمیمی که گرفتیم بهترین و درست‌ترین است و زمانی که متوجه شدیم اشتباه کردیم سعی کنیم تصمیم دیگری بگیریم و شجاعانه اشتباه خود را بپذیریم.

بررسی زندگی بسیار از انسان‌های موفق نشان می‌دهد که این خصوصیت را به خوبی داشته‌اند. یکی از این افراد Steve Jobs بوده است که جزییات رفتاری او را در بیوگرافی او که توسط Walter Isaacson نوشته شده می‌توانید مطالعه کنید.

این نوشته در رهبری, مقاله, کار تیمی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخ دهید