چشم‌انداز (Vision)

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ به نام The Game Outcomes Project انجام شده بود، پرسش اصلی این بود که تیم‌های بازی‌ساز موفق چه خصوصیت‌هایی دارند که باعث می‌شود بتوانند محصولات خوبی تولید کنند. جنبه‌های گوناگونی در این تحقیق بررسی شد که پیشنهاد می‌شود آن را بصورت کامل مطالعه کنید ولی مهمترین نکته‌ای که در تیم‌های موفق دیده می‌شد داشتن چشم‌انداز مشترک در تیم بود.

بهترین تیم‌ها چشم‌انداز مشترک و شفافی از ایده‌های بازی و برنامه تولید دارند و با جدیت تمام به سمت آن چشم‌انداز حرکت می‌کنند. خیلی مهم است که در طول تولید پروژه همه اعضای تیم از چشم‌انداز آگاه باشند و بصورت دقیق و شفاف آن را بشناسند. این وظیفه رهبران در تیم است که چشم‌اندازها را با بقیه اعضای تیم به اشتراک بگذارند و مراقب باشند که همگی برداشت مشابهی از اهداف داشته باشند. عدم جدیت بعضی از اعضای تیم در حرکت به سمت چشم‌انداز می‌تواند نشانه خطرناکی باشد که حتما باید بررسی شود.

در این مقاله نیز به اهمیت تعریف چشم‌انداز و به اشتراک گذاشتن آن اشاره می شود:
http://www.georgeambler.com/vision-separates-great-leaders/

در مطلب بالا گفته می‌شود که چشم‌انداز پایه رهبری است. چشم‌انداز صحیح تعریف می‌کند که شما چه کسی هستید، چرا وجود دارید و چه آینده‌ای را می‌خواهید رقم بزنید.

مردم به دنبال رهبرانی با القاب جالب و مقام‌های بالا نمی‌روند. مردم به دنبال رهبرانی که قدرت در دست دارند نمی‌روند. مردم به دنبال رهبرانی که شخصیت خوبی دارند نمی‌روند. در حالی‌که همه این موارد به نقش رهبر کمک می‌کند، بدون داشتن چشم‌انداز مشخص نمی‌توان مردم را به حرکت درآورد.

به اشتراک گذاشتن چشم‌انداز نیز بسیار مهم است. خیلی اوقات ممکن است یک رهبر چشم‌انداز مشخصی داشته باشد ولی در انتقال آن به دیگران موفق نباشد.

آیا چشم‌انداز تیم خود را می‌شناسید؟ همه تیم آن را می‌دانند؟ زمان کافی برای فکر کردن به چشم‌انداز پروژه و تیم خود صرف می‌کنید؟

لینک به تحقیق بسیار جالب The Game Outcomes Project:

http://www.gamasutra.com/blogs/PaulTozour/20141216/232023/The_Game_Outcomes_Project_Part_1_The_Best_and_the_Rest.php

لینک به ویدیوی ارایه شده در ‌GDC:

http://www.gdcvault.com/play/1023258/The-Game-Outcomes-Project-How

این نوشته در مقاله, کار تیمی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخ دهید