تصمیم‌گیری

یکی از مهم‌ترین ارزش‌های یک رهبر توان تصمیم‌گیری او است. اساسا او با تصمیم‌گیری‌هایش می‌تواند شرایط بهتری را برای تیم خود بوجود بیاورد.

در مورد تصمیم‌گیری به این چهار مورد دقت کنید:

۱ – همواره نام کسی که تصمیم‌گیری انجام می‌دهد را ثبت کنید. مشخص نبودن این موضوع در تیم‌ شما باعث سردرگمی و بروز مشکلات زیاد در آینده می‌شود.
۲ – زمان تصمیم‌گیری و زمان اجرای آن بصورت کامل مشخص باشد.
۳ – نام کسانی که تحت تاثیر این تصمیم قرار می‌گیرند مشخص کنید. مثال خیلی جدی این موضوع در بازی‌سازی تصمیم‌گیری در مورد نیازهای مکانیک‌های بازی است بدون این‌که بدانیم این تصمیم چه تاثیری روی تیم برنامه‌نویسی خواهد داشت.
۴ – نام کسانی که باید مطلع باشند، حتی اگر بصورت مستقیم تحت تاثیر نباشند مشخص باشد. مانند مدیرانی که بصورت غیر مستقیم تحت تاثیر تصمیم قرار می‌گیرند.

رعایت موارد بالا برای هر تصمیم‌گیری تاثیر بسیار مثبتی روی وضعیت تیم و عملکرد آن دارد.

مطالب بالا برگرفته از کتاب بسیار با ارزش Peter Drucker با عنوان What Makes an Effective Executive است.
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%DB%8C%D8%AA%D8%B1_%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B1

این نوشته در رهبری ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخ دهید